M'n Meyer 5 mondstuk omruil voor een Meyer 7......
Waaraan merk ik
Kortom: Waarom wel doen, waarom niet doen................

.) Ik heb geen enkel probleem met de Meyer 7SS!!! Ik vind het een erg fijn mondstuk. Van de 7SS wordt gezegd dat ie meer geschikt is voor bigband, jazz en pop.
mattim schreef:Welnu, ik ben 55 jaar, ik sport niet, ik heb COPD (soort van astma) ik drink en rook en ben daardoor kort van adem. (Hierop zal ik wel een ractie krijgen van onze arts in opleiding
.)

Zoot schreef:wat als ik............![]()
M'n Meyer 5 mondstuk omruil voor een Meyer 7......
Waaraan merk ikdat ik een 7 blaas, wat doet het voor het
geluid, bij zacht blazen / hard blazen, mijn
"voorraad" lucht ( jaja ik heb een Airbag
)
Kortom: Waarom wel doen, waarom niet doen................
ik loop weleens 
Invisible schreef:Mij lijkt het dan ook dat de eerste stap zou moeten zijn om een zwaarder riet te proberen en te kijken wat dat doet voor je lucht, is altijd een stuk goedkoper dan een nieuw mondstuk.

Invisible schreef:Zo te zien speel je op een relatief licht riet (rico 2M is volgens mij nog lichter dan een 2 vandoren) ........... en te kijken wat dat doet voor je lucht, is altijd een stuk goedkoper dan een nieuw mondstuk.
Thijs Leuven schreef: Lijkt mij ook een prima idee.
net nu ik weer een doos vol heb gekocht

Zoot schreef:tja..... das al twee stemmen vóór een ander Riet,net nu ik weer een doos vol heb gekocht
![]()
2 vandoren is inderdaag jazz 2H, op aanraden van de saxwinkel heb ik toen 2M genomen ( ipv Rico Royal 2.5 ) en qua geluid is het inderdaad veel mooier ( m.i )maar misschien ben ik ze "ontgroeid"

Zoot schreef:jaho
stop....... als ik NU naar de Meyer 7 zou overstappen, zou ik een lichter riet moeten nemen..........
en ik moet pas naar een mondstuk met grotere tip opening als ik met de ""hardere"" rieten niet meer uit de voeten kan
zo ongeveer klopt het![]()
![]()
helemaal!

Keer terug naar Mondstukken, Ligatures en Rieten
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast